לבבות הוא משחק מסוג "לקיחה" (Trick-Taking)
בגירסה שלנו משחקים ארבעה שחקנים - אתה (קוף חום) מול שלושה שחקנים ממוחשבים (בונה כחול, אפרוח צהוב, שועל אדום).
מטרת המשחק היא להימנע מלקבל נקודות.
קלף לב שווה נקודה אחת.
מלכה עלה שווה 13 נקודות.
הקלף הנמוך ביותר הוא 2 והגבוה ביותר הוא אס.
1. העברת קלפים
בתחילת המשחק, על כל שחקן לבחור שלושה קלפים אותם יעביר לשחקן אחר:
בסיבוב הראשון לשחקן שמשמאלו.
בסיבוב השני לשחקן שממולו.
בסיבוב השלישי לשחקן שמימינו.
בסיבוב הרביעי לא מעבירים קלפים.
2. מהלך התור
כל תור מתחיל בכך שאחד השחקנים בוחר ומשחק את אחד מהקלפים שלו, קלף זה נקרא הקלף המוביל.
שאר השחקנים מוכרחים לשחק קלף מאותה הסדרה.
אם לשחקן מסויים אין קלף מאותה הסדרה, הוא רשאי לשחק כל קלף שהוא.
לאחר שכל השחקנים שיחקו, השחקן ששיחק את הקלף הגבוה ביותר מהסדרה של הקלף המוביל לוקח את כל ארבעת הקלפים.
אם אחד או יותר מהקלפים שווה נקודות (לב או מלכה עלה), הם יתווספו לניקוד של השחקן.
בנוסף, שחקן זה ישחק ראשון בתור הבא.
כאשר לשחקן אין קלף מהסדרה של הקלף המוביל, יש לו הזדמנות להיפטר מקלף שהוא אינו רוצה בו, למשל מלכה עלה, בידיעה כי אינו יכול לזכות בתור זה ואין סיכון שיקח את הקלפים אליו.
בתחילת הסיבוב, השחקן שמחזיק בידו את הקלף 2 תלתן מתחיל, והוא חייב לשחק קלף זה.
לא ניתן לשחק מלכה עלה או אחד מהלבבות בתור הראשון של הסיבוב.
3. לבבות שבורים
ניתן להשתמש בתלתן, יהלום או מעויין כקלף מוביל.
אפשר להשתמש גם בלב כקלף מוביל רק לאחר שהלבבות נשברו.
הלבבות נשברים כאשר לאחד השחקנים אין קלף מהסדרה של הקלף המוביל, והוא בחר לשחק קלף לב במקום.
לאחר שהלבבות נשברים, ציור של לב שבור יופיע בצד שמאל למטה (ליד הניקוד שלך)
4. תוצאות המשחק
המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים מגיע למאה נקודות (ניתן לשנות ניקוד זה מתפריט האפשרויות).
כאשר המשחק מסתיים, השחקן שצבר הכי פחות נקודות מנצח במשחק.
חוק מיוחד - אם אחד השחקנים צבר את כל 26 הנקודות, הוא יקבל 0 נקודות, ושאר השחקנים יקבלו 26 נקודות במקומו. מצב זה נקרא "ירייה בירח" (Shooting the Moon)
בכל רמות הקושי, הקלפים מחולקים בצורה אקראית, הרמות נבדלות בשיטה בה בוחר המחשב לשחק.
ברמת הקושי הקלה, המחשב ישתמש רק באסטרטגיה בסיסית, הוא ישחק קלפים נמוכים וגבוהים לפי הצורך, אבל לא יספור קלפים או ינסה אסטרטגיה מורכבת.
ברמת הקושי הבינונית, המחשב ינסה להשתמש בשיטות מעט יותר מתקדמות, למשל, ינסה להיפטר מקלפים אם יש לו יותר מדי קלפים מסדרה זו.
בנוסף, המחשב יהיה יותר אגרסיבי בניסיון לגרום לשחקנים אחרים לשחק את קלף המלכה עלה מוקדם במשחק.
המחשב יזכור למי הוא העביר קלפים בתחילת המשחק ויתנהל בהתאם.
למשל, אם הוא העביר מלכה עלה לשחקן אחר והקלף המוביל הוא עלה, הוא ישחק מלך או אס עלה לאחר ששחקן זה שיחק כבר, בידיעה שזהו מהלך בטוח.
ברמת הקושי הקשה - המחשב יספור ויזכור את כל הקלפים ששחקנים אחרים שיחקו, ינסה לנחש למי יש את קלף המלכה עלה (או כל קלף אחר), וישחק בהתאם לנתונים אלו.